måndag 6 februari 2012


I lördags efter att mässan stängt var jag inbjuden till White Stuffs nya butik i Köpenhamn. Jag tog naturligtvis tillfället att få se och uppleva deras butiksmiljö som jag hört så mycket gott om. Efter att ha blivit nobbad av en taxichaufför ("det är för nära du kan gå"), lite kringelikrokigt vandrande i skumma gränder hittade jag till sist butiken. Den ligger på en fin liten gata som heter Kompagniestrade 10.
Och jag måste säga att jag blev då inte besviken!!!!! Butiken är uppdelad i flera rum och varje rum har sin stämning.
Överallt finns det humor, glädje, värme...
...och glimten i ögat:)))))))
Här är det sköna gänget samlat bakom kassadisken. Den danska butikspersonalen och den brittiska säljkåren. Nice stuff:)
Gammalt möter nytt.
Jennie, som är en av säljarna på mässorna, visade mig deras egna BIOGRAF. Här visas det barnfilmer ett par gånger om dagen. Om barnen är nöjda är mammorna nöjda = mammorna kan shoppa i lugn & ro. Frid & fröjd för alla.
Gamla biografstolar som fått nytt liv.
Det finns mycket att fästa ögonen på.
Även herrarna har en avdelning, Lite lagomt matcho :-)
Jomenvisst, en hund kan behöva halsduk den också:)

Jag hade en trevlig stund. Shoppade lite kläder för privat bruk, vilket inte sker så ofta. Övade på min engelska som för övrigt behövde lufta sig. Märkligt vad man glömmer saker snabbt:) När jag gick därifrån tänkte jag på engelska och då minsann var jag en fena på alla ord och uttal. Typiskt.

To all of YOU that I met this evening. Thank YOU!!! A just wonderful boutique that I surely will come back to. Have fun & be joyful:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar