måndag 6 februari 2012

En helg i modets tjänst


Hemkommen igen efter 2 dagars mässbesök. Den här gången var det CIFF Copenhagen Fashion Fair. Och som vanligt så bjöds det på mycket fint och vackert. Det är alla årstider på samma ställe. En del leverantörer visar bara en säsong (antingen för omgående eller för hösten) medan några visar både och. Det är en salig blandning.
CULTURE´s monter är alltid rolig att titta in i. Man blir lite inspirerad. En vit cykel i taket kanske vore nått :)
Det var aldrig riktigt trångt i gångarna. Man undrar om hur det kommer att gå för alla mässor i framtiden? Kommer vi sitta framför datorerna istället för att besöka mässor?
Oilily & Pip Design var där. Jag roade mig med att titta den här gången. Ska handla på Sko & Väskmässan i Stockholm på torsdag. Man måste sprida ut det roliga.
Dessa raringar sprang jag på precis innan hemfärd. Jag ska undersöka om vi kan köpa in dom till butiken. Visst var dom underbara?!?!
Himalayas höst- och vinterkollektion kommer inte att göra någon besviken. Härliga mönsterkombinationer och i färg. Enfärgat också.
Scarves i massor har jag köpt. Å bara fina färger!!!!
Lite fina sommarskor att längta efter. Tänk er, att kunna gå utan kalsonger och strumpor, bara bruna ben och sommarlätta skor. Skönt.

Sol & Måne har en egen butik i Gamla Stan i Stockholm full av roliga och uttrycksfulla kläder. De säljer även till andra butiker så redan om några veckor kommer även vi att ha deras kläder. Skojjsigt!!!

2 kommentarer:

  1. Så mycket fint blir spännande att se, det sista från Sol& Måne såg härligt ut, du lägger väl in direkt när något kommer?
    Hälsningar Ulla L. i Boden

    SvaraRadera
  2. Jag gillar tofflorna. =)

    Catarina

    SvaraRadera